ITSM/ITIL 4 – fundamenty Jira Service Desk

Pewnego dnia przyszedł do Ciebie szef i powiedział, że właśnie rozmawiał „z górą”. Została podjęta decyzja, że uruchamiacie profesjonalny service desk. Macie już Jira Core więc zdecydowaliście się kupić Jira Service Desk. Acha, nie ma pieniędzy na zatrudnienie firmy, która wdroży Wam JSD i przy okazji Was wyszkoli, ale to przecież niepotrzebne, no bo Ty jesteś administratorem Jira więc wszystko wiesz. Jira, to Jira, nie? Ogarniesz. Sytuacja brzmi znajomo? Jeśli tak, to wiesz, że owszem Jira to Jira, jednak Jira

Czytaj dalej

Jak automatycznie dodawać obserwatora do zgłoszeń bez użycia pluginów?

Pomysły użytkowników to jeden z najlepszych znanych mi sposobów na uczenie się. Kolega zapytał mnie ostatnio „czy mogę być dodany automatycznie jako obserwator do wszystkich zgłoszeń w wybranym projekcie? A najlepiej jakby można było decydować czy się chce czy nie chce być tym obserwatorem.” Pomyślałem, że pewnie trzeba użyć jakiegoś pluginu. Okazało się jednak, że wcale nie. Wystarczy trochę pokombinować. Jeśli w tym momencie nie masz czasu czytać całego artykułu z dokładnymi instrukcjami to na dole znajdziesz checklistę co powinieneś

Czytaj dalej

Automatyczna modyfikacja issue po upływie określonego czasu

Dostałem dzisiaj kolejne, ciekawe zadanie. Issue w statusie ZAWIESZONY ma automatycznie zmienić status na „W TOKU” po upływie określonego czasu tak, żeby agenci Service Desk mogli się nim w porę zająć. Po co? Cel ćwiczenia jest następujący: Agent Service Desk: zakłada issue „Zadanie” ustawia w polu Due Date termin wykonania zadania na datę w przyszłości zmienia status Zadania z „W TOKU” na „ZAWIESZONY”, dzięki temu issue znika z dashboardu, który codziennie obserwują Agenci i nie zaśmieca im widoku Na dobę

Czytaj dalej

Issue type: zmiana nazwy lub tłumaczenie na inny język nie jest widoczne w projektach

Parę dni temu natrafiłem na dosyć irytujący problem. Chciałem zmienić nazwę istniejącego issue jednak zmiana pomimo, iż widoczna w konfiguracji nie była widoczna w projekcie. Użytkownik zakładający zgłoszenie nadal widział stare nazwy. Podobna sytuacja miała miejsce kiedy dodawałem tłumaczenie issue na inny język. Pierwsze rozwiązanie problemu na jakie trafiłem było nieakceptowalne. Drugie już znośne. Źródło problemu Na wstępie w skrócie o ustawieniach językowych Jira. Dla dalszego lepszego zrozumienia problemu istotne jest odróżnienie trzech kwestii: defaultowego języka aplikacji, który określa nam

Czytaj dalej

Spotkanie Atlassian User Group Warsaw

10 grudnia 2019 odbyło się ostatnie w tym roku spotkanie AUG Warsaw. A kto nie był niech żałuje… Ostatnie tegoroczne spotkanie warszawskiego oddziału użytkowników, administratorów i fanów produktów Atlassiana miało miejsce w biurze firmy Link4 na ul. Postępu w sławnym warszawskim Mordorze 😉 Tematyką spotkania już po raz drugi był Scrum. Prezentację zatytułowaną „O co chodzi w tym Scrumie?” poprowadził doświadczony Scrum Master Link4 – Michał Baczewski. Podczas prezentacji dowiedzieliśmy się wiele o teorii związanej ze Scrum. Michał chętnie dzielił

Czytaj dalej

Site Footer